maandag 16 april 2012

U roept, wij draaien..

Voor Pasen had ik de meiden allebei een nieuwe rok gemaakt (ze hadden gewoon niks om aan te doen?!), natuurlijk weer uit wat onderhand een bijbel is voor de dames achter de naaimachien in blogland!

Ik had stof gekocht voor Floor, niet mijn eerste keuze maar ik wist dat ze deze geweldig zou vinden. Ze heeft het liefst zoet, roze met bloemetjes of hartjes. Ik heb er een gele paspel tussen gedaan, leek me wel vrolijk.


Ik vind de rok alleen te lang, daar wordt nog wat aan gedaan.

Voor Tess deze, van haar mag het altijd wat stoerder. Het hoeft niet per se roze (gelukkig). Met twee dochters achter elkaar heb ik al zoveel roze gezien..!

Dus werd het dit...


En dit rokje was bloed, zweet en tranen!! Ja? vroeg Tess, is het hartje dan het bloed???
Deze foto is de derde poging. Ik dacht eerst, ik maak een rokje met twee (echt waar hoe kwam ik erbij) twee lagen stof gerimpeld mét een paspel én een tailleband. Het leek nergens op. Veel te veel stof.
Die twee lagen kan ik beter proberen met een cirkelrok.
Dus helemaal opnieuw beginnen..


En ik vond het een gok, want geen elastiek. Maar echt.. ze zitten perfect!


4 opmerkingen:

  1. Wat zijn ze leuk geworden! Wat zullen je meiden trots zijn op hun mama (en andersom natuurlijk ook...)En die bloem(broche) blijft natuurlijk ook superleuk. Ik zag je foto's in de winkel, ze hebben al een mooi plaatsje gekregen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Karin! Ik was er maandag, ik heb ze zien hangen tussen al die andere leuke dingen! Heel spannend

      Verwijderen
  2. Dat wordt straks nog een kast erbij kopen met al die leuke rokjes.
    Ik heb de rokjes bijbel ook besteld. Maar er zijn er zoveel in bestelling.
    De 3e druk was al uitverkocht maar waarschijnlijk krijg ik over 4 weken de 4e druk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie rokjes en wat een vrolijke dametjes!! (en mooie lieve schoentjes!!)

    BeantwoordenVerwijderen